Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξεναγών (ΠΟΞΕΝ) κήρυξε απεργία για την Πέμπτη (11/7), αντιδρώντας στην ψήφιση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Τουρισμού με τίτλο «Ενίσχυση των τουριστικών υποδομών και της τουριστικής εκπαίδευσης, επικαιροποίηση του πλαισίου άσκησης του επαγγέλματος των ξεναγών και των χρονομεριστικών μισθώσεων, ρυθμίσεις τουριστικών φορέων και άλλες διατάξεις για την ενίσχυση του τουρισμού».
Οι ξεναγοί στη Μύκονο πραγματοποίησαν πορεία στο γιαλό της Χώρας, πέρασε μπροστά από το Δημαρχείου και ιστορικά σημεία του νησιού, τερματίζοντας στην εκκλησία Παραπορτιανή
Τα αιτήματα της απεργίας των ξεναγών
Σε σχετική ανακοίνωση της ΠΟΞΕΝ – μεταξύ άλλων – αναφέρονται τα εξής: «Οι ξεναγοί όλης της χώρας από την πρώτη στιγμή εκφράσαμε την αντίθεση και αντίρρησή μας σε αυτό τον “εκσυγχρονισμό” και παρά τις αλλεπάλληλες συζητήσεις με το Υπουργείο Τουρισμού, παρά την ανάπτυξη των θέσεων μας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, παρά τις όποιες απόπειρες σύγκλισης, υπάρχουν σημαντικά σημεία απόκλισης, με αποτέλεσμα, στο παρά πέντε της ψήφισης του νομοσχεδίου, οι ξεναγοί να βρίσκονται σε αναβρασμό, καθώς δεν υπάρχει καμιά διασφάλιση για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών ξενάγησης και για το μέλλον του επαγγέλματος του ξεναγού. Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας περί ξεναγών, σε μία χώρα με δεκάδες εκατομμύρια τουριστών κάθε χρόνο, δεν μπορεί να σημαίνει υποβάθμιση του έργου τους. Δεν μπορεί στο όνομα της “ανταγωνιστικότητας” να υποκαθίσταται η ξενάγηση από τη “συνοδεία”. Ξενάγηση, χωρίς σοβαρή εκπαίδευση, χωρίς παιδεία, χωρίς εμπειρία, χωρίς προστασία της έννοιας και του επαγγέλματος δεν νοείται».
Έτσι, λοιπόν, η ΠΟΞΕΝ διατυπώνει τρία αιτήματα προς το Υπουργείο Τουρισμού που είναι η αναγνώριση του σημαντικά πολυδιάστατου και πολύπλευρου ρόλου του ξεναγού, μέσα από τις προτάσεις μας για τον ορισμό του, η ποιοτική εκπαίδευση και κατάρτιση των ξεναγών: Αναβάθμιση των Σχολών Ξεναγών, μείωση του ετήσιου μέγιστου δυνατού αριθμού διεξαγωγής των δίμηνων ταχύρρυθμων σεμιναρίων και την κατάργηση της δυνατότητας διεξαγωγής αυτών από τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, καθώς και η πάταξη του φαινομένου των παράνομων ξεναγήσεων.