12.7 C
Mykonos
Friday, January 17, 2025
HomeΔΗΜΟΦΙΛΗΟι νέες υποχρεώσεις και τα οφέλη για τους ξενοδόχους

Οι νέες υποχρεώσεις και τα οφέλη για τους ξενοδόχους

Σημαντικό “εργαλείο” για την ξενοδοχειακή αγορά αποτελεί η Ευρωπαϊκή Πράξη Προσβασιμότητας (EAA), καθώς πρόκειται για μια οδηγία-ορόσημο της ΕΕ, που θεσπίζει κοινές απαιτήσεις προσβασιμότητας σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών.

Η οδηγία αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το 2025, προσφέροντας τα χρονικά περιθώρια στα ξενοδοχεία να κατανοήσουν τις επιπτώσεις της και να συμμορφωθούν πλήρως με αυτήν.

Πρόκειται για έναν πρωτοποριακό νόμο της ΕΕ, που επιβάλλει ορισμένα καθημερινά προϊόντα και υπηρεσίες να είναι προσβάσιμα για άτομα με αναπηρία. Πηγάζει από τη δέσμευση της ΕΕ και των κρατών μελών της να τηρούν τις αρχές της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία. Με τον καθορισμό κοινών προτύπων προσβασιμότητας, η EAA στοχεύει να βελτιώσει τη ζωή των σχεδόν 87 εκατομμυρίων Ευρωπαίων -σχεδόν ένας στους πέντε- που ζουν με αναπηρίες, συμπεριλαμβανομένων πολλών ηλικιωμένων ενηλίκων και εκείνων με προσωρινές αναπηρίες.

Τα οφέλη της EAA εκτείνονται, τόσο στις επιχειρήσεις, όσο και στους πελάτες. Για τις εταιρίες, οι κοινές απαιτήσεις επιτρέπουν το ευκολότερο διασυνοριακό εμπόριο, παρέχουν ασφάλεια δικαίου και οδηγούν σε καινοτόμες προσβάσιμες λύσεις. Εν τω μεταξύ, οι καταναλωτές αποκτούν πρόσβαση σε μια αγορά προϊόντων και υπηρεσιών χωρίς αποκλεισμούς και σε ανταγωνιστικές τιμές. Ακόμη και οι άνθρωποι χωρίς αναπηρία θα μπορούν να εκτιμήσουν τα λειτουργικά πλεονεκτήματα των προσφορών που θα είναι συμβατές με την EAA, όπως τα οπτικά και ηχητικά σήματα σε προσβάσιμα ΑΤΜ.

Τι σημαίνει η ΕΑΑ για τους ξενοδόχους

Καθώς ο κλάδος της φιλοξενίας συνεχίζει να ανακάμπτει από τις προκλήσεις της πανδημίας, η EAA εισάγει ένα νέο τοπίο προσβασιμότητας στο οποίο θα πρέπει να περιηγηθούν τα ξενοδοχεία. Η πράξη καλύπτει ένα ευρύ φάσμα ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών που σχετίζονται με την στο ξενοδοχείο, συμπεριλαμβανομένων:

– Ιστότοποι, εφαρμογές για κινητά και ηλεκτρονικά εισιτήρια και πληροφορίες για ταξιδιωτικές υπηρεσίες
– Αυτοεξυπηρετούμενα τερματικά (όπως κιόσκια check-in)
– Τερματικά πληρωμών όπως αυτά που χρησιμοποιούνται για συναλλαγές με κάρτα
– Ηλεκτρονικά βιβλία και οπτικοακουστικά μέσα

Από τις 28 Ιουνίου του 2025, τα ξενοδοχεία και άλλες επιχειρήσεις φιλοξενίας που προσφέρουν αυτά τα προϊόντα και υπηρεσίες, θα πρέπει να συμμορφώνονται με τις κοινές απαιτήσεις προσβασιμότητας της EAA. Αυτό σημαίνει αναθεώρηση της οδηγίας και πραγματοποίηση οποιωνδήποτε απαραίτητων αλλαγών για την τήρηση των νέων προτύπων.

Ενώ η ΕΑΑ παρέχει ορισμένες εξαιρέσεις (όπως για μικρές επιχειρήσεις που απασχολούν λιγότερους από 10 συνεργάτες), οι ξενοδόχοι θα πρέπει να κάνουν τις ψηφιακές τους προσφορές προσβάσιμες.  Σε αντίθετη περίπτωση ενδέχεται να προκύψουν νομικές συνέπειες, συμπεριλαμβανομένων των κυρώσεων που επιβάλλονται από τις κυβερνήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Καθώς οι ξενοδόχοι προετοιμάζονται για την πλήρη επιβολή της EAA, υπάρχουν αρκετοί κρίσιμοι τομείς που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Αυτοί είναι:

Προσβασιμότητα ιστότοπων και κινητών: Η EAA απαιτεί οι ιστότοποι και οι εφαρμογές για κινητά να σχεδιάζονται ώστε να επιτρέπουν στους χρήστες με αναπηρίες να αντιλαμβάνονται, να κατανοούν, να πλοηγούνται και να αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο. Αυτό ευθυγραμμίζεται με τις Οδηγίες προσβασιμότητας περιεχομένου Ιστού (WCAG), οι οποίες αποτελούν παγκόσμιο πρότυπο για την ψηφιακή προσβασιμότητα. Οι ξενοδόχοι θα πρέπει να διενεργούν τακτικούς ελέγχους WCAG στις διαδικτυακές τους πλατφόρμες και να προβαίνουν σε κάθε απαραίτητη αποκατάσταση για να διασφαλίσουν τη συμμόρφωση τους. Θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνουν μια δήλωση προσβασιμότητας, που θα περιγράφει λεπτομερώς τις προσπάθειές τους για συμμόρφωση, παραπέμποντας ιδανικά, τόσο στις απαιτήσεις της EAA, όσο και στα πρότυπα της Πράξης για τους Αμερικανούς με Αναπηρίες (ADA) για ακίνητα με έδρα τις ΗΠΑ.

Αυτοεξυπηρετούμενα σημεία και τερματικά: Η EAA επιβάλλει λειτουργίες προσβασιμότητας για τερματικά αυτοεξυπηρέτησης που χρησιμοποιούνται για λειτουργίες όπως το check-in σε ξενοδοχεία. Οι ξενοδόχοι οφείλουν να διασφαλίζουν ότι οι διεπαφές μπορούν να λειτουργούν χωρίς ομιλία, με ευέλικτα χειριστήρια μεγέθυνσης και έντασης του ήχου και άλλες βοηθητικές δυνατότητες. Οι ξενοδόχοι θα πρέπει, επίσης, να αξιολογούν την προσβασιμότητα οποιωνδήποτε σημείων αυτοεξυπηρέτησης ή τερματικών πληρωμών στα ξενοδοχεία και να κάνουν αναβαθμίσεις ανάλογα με τις ανάγκες για να ανταποκρίνονται στις λειτουργικές απαιτήσεις της EAA.

Μη ψηφιακή προσβασιμότητα: Ενώ η ΕΑΑ επικεντρώνεται κυρίως σε ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες, οι ξενοδόχοι θα πρέπει επίσης να εξετάσουν την προσβασιμότητα των φυσικών χώρων και του περιεχομένου τους εκτός διαδικτύου. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει τον εύκολο εντοπισμό, τα ρυθμιζόμενα επιπλα και προσβάσιμες μορφές έντυπο υλικού.

Διατήρηση της Συμμόρφωσης

Η συμμόρφωση με την ΕΑΑ αποτελεί διαρκή ευθύνη, όχι εφάπαξ έργο. Οι ξενοδόχοι πρέπει να παραμείνουν σε επαγρύπνηση όσον αφορά την παρακολούθηση των ψηφιακών και μη ψηφιακών προσφορών τους, τη διεξαγωγή τακτικών ελέγχων και την έγκαιρη αντιμετώπιση τυχόν κενών προσβασιμότητας.

Η τακτική συντήρηση και οι ενημερώσεις είναι ζωτικής σημασίας, καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς. Οι ξενοδόχοι θα πρέπει να συνεργάζονται στενά με τις ομάδες ανάπτυξης διαδικτύου και πληροφορικής για να διασφαλίσουν ότι τα νέα ή ενημερωμένα ψηφιακά στοιχεία πληρούν τα πιο πρόσφατα πρότυπα WCAG.

Για ξενοδοχεία με πολλαπλές ιδιοκτησίες ή εκτεταμένα ψηφιακά οικοσυστήματα, συνιστάται η κεντρική διαχείριση προσβασιμότητας. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει τον ορισμό ενός διαχειριστή προσβασιμότητας για να επιβλέπει τις προσπάθειες συμμόρφωσης συνολικά.

“Αγκαλιάζοντας” τα οφέλη της προσβασιμότητας

Ενώ η ΕΑΑ μπορεί να εισάγει νέες προκλήσεις συμμόρφωσης για τους ξενοδόχους, υπάρχουν σημαντικά οφέλη από την ενσωμάτωση της προσβασιμότητας ως βασικής επιχειρηματικής στρατηγικής. Σχεδιάζοντας ψηφιακές και φυσικές εμπειρίες που απευθύνονται στο ευρύτερο δυνατό κοινό, τα ξενοδοχεία μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία των επισκεπτών, να προσελκύσουν μια ευρύτερη πελατειακή βάση και να επιδείξουν μια γνήσια δέσμευση για τη συμμετοχή.

Τα προσβάσιμα ξενοδοχεία τοποθετούνται επίσης ως ηγέτες στην εταιρική κοινωνική ευθύνη, προσελκύοντας τον αυξανόμενο αριθμό ταξιδιωτών που δίνουν προτεραιότητα στον ηθικό και βιώσιμο τουρισμό. Και με τη γήρανση του παγκόσμιου πληθυσμού, τα προσβάσιμα ξενοδοχεία θα είναι καλά προετοιμασμένα για να εξυπηρετούν τις εξελισσόμενες ανάγκες των ηλικιωμένων επισκεπτών.

Τελικά, η ΕΑΑ αντιπροσωπεύει μια κομβική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις προσεγγίζουν την προσβασιμότητα. Για τους ξενοδόχους, η συμμόρφωση δεν αποτελεί απλώς νομική υποχρέωση. Είναι μια ευκαιρία για καινοτομία, διαφοροποίηση και καλύτερη εξυπηρέτηση των διαφορετικών αναγκών των σημερινών ταξιδιωτών.

money-tourism.gr

- Advertisment -spot_img
- Advertisment -spot_img
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!
- Advertisment -spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ